Eksperimen Melajukan Broadband

September 4, 2012

Selamat Hari Raya dan Salam Merdeka buat semua. Hari ni aku nak share dengan u all semua tentang satu cara bagaimana nak lajukan broadband u all. Sebenarnya ni sekadar bereksperimen jer. Sebab semalam aku ada ternampak satu status facebook rakan fb aku yang share satu eksperimen dia berkaitan broadband. 

Jadi aku pun cubalah sendiri aplikasikan eksperimen sahabat fb aku tu tadi. Tapi bezanya aku mengubah sedikit bahan-bahan yang digunakan.

maxis broadband
Tadaaa..inilah dia eksperimen yang aku katakan tu. Tapi aku tambah kepingan aluminium tin minuman dan juga arial TV mudah alih. Aku juga menggunakan penutup bekas CD dan juga sekeping CD.

Setakat ni okaylah kelajuan internet broadband Maxis aku. Sebelum ni kelajuan internet broadband aku memang lembab mengalahkan siput. Kadang-kadang tu, bila nak buka sesuatu laman web pun boleh jadi error. Gara-gara internet yang lembab.

Kalau u all tak percaya. Di bawah ni adalah "Print Screen" Dashboard broadband Maxis aku. Full Bar tu coverage internetnya. Rugi woo kalau tak cuba. Apa-apa pun tiada jaminan yang benda ni betul ataupun tidak. Pandai-pandailah u all mencubanya ya.

dashboard broadband

Kalau u all kreatif. Rasanya u all boleh hasilkan yang lebih baik dari aku punya tu. Kalau u all ada idea, jangan lupa share sekali dengan aku ya. Selamat mencuba.

Post a Comment

 

Artikel Terkini