Mengubah Background Main Page dan Border Pada TFBv2

May 4, 2013

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua. Hari ini saya ingin menunaikan permintaan rakan blogger iaitu Nur Imans (Maaf tak dapat nak tag, tak tahu kenapa).

Beliau meminta saya untuk menghasilkan tutorial bagaimana hendak menukar background main page dan menambah border pada blog beliau yang menggunakan template TFBv2.
saya masih tak confident nak gunakan template editor yg baru ni, pd ms yg sama, sy ingin menukar warna background pada main page, selain menjadikan blog saya ada border pada sebelah kiri dan kanan.Cumanya, saya ingin minta bantuan sdra untuk buat tutorial tukar background template dengan menggunakan template editor baru ni. Harap sdra sudi pertimbangkan.terima kasih ye..;)-  via comment Nur Imans

Langkah 1: Buka Full CSS Code.

Apa yang anda perlu buat adalah dengan pergi ke tab "Edit HTML" dan cari code sama seperti di dalam gambar. Selepas anda menjumpai code tersebut. Sila klik anak panah berwarna hitam untuk memaparkan code penuh bagi CSS Code template.

Langkah 2: Mengedit CSS Code.

Apa yang anda perlu lakukan adalah dengan merujuk artikel/tutorial yang dah lama saya buat untuk mengubahsuai template TFB di sini:
Simple dan senang. Tutorial dah habis ya kawan-kawan. Selamat mencuba.

Post a Comment

 

Artikel Terkini