Cara Letak Code Iklan Di TFBv2 Dan TFBv1

October 1, 2012

Diatas permintaan rakan blogger saya. Hari ni saya ingin berkongsikan dengan rakan-rakan TFB, Bagaimana hendak memasukkan code iklan di dalam template Thesis For Blogspot. Macam biasalah u all kena ikut langkah-langkah berikut:
  1. Log In ke dashboard.
  2. Pilih Template > Edit HTML > Proceed.
  3. Tick/tandakan pada "Expand Template Widget.
  4. Ctrl + f, cari code seperti dibawah.

Iklan Bawah Title/Tajuk Artikel.

Ini adalah tutor yang saya gunakan di blog SembangCyber. Saya menggunakan fieldset untuk mengroupkan iklan yang saya mahu tampilkan dibawah title/tajuk artikel. Anda cuma perlu mencari code:
<div class='post-body entry-content'>
Selepas anda jumpa code berkenaan. Paste kan code iklan anda selepas code berkenaan. Sila klik preview terlebih dahulu untuk melihat hasilnya. Jika tiada error, anda boleh klik SAVE.

Iklan Selepas Artikel.

Untuk meletakkan iklan selepas artikel atau dalam erti kata lain di akhir artikel. Anda perlu mencari code ini:
 <b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'><data:post.body/>
Dah jumpa code berkenaan. Sila pastekan code iklan selepas code tersebut.

Tips.

Kalau u all nak memeriahkan lagi tampilan iklan u all tu. U all boleh jer menggunakan tutor "Fieldset" sebagai box ataupun border kepada iklan u all tu. Sama seperti yang u all lihat didalam blog Sembang Cyber ni.

Selain daripada menggunakan "Fieldset", u all boleh juga menggunakan "Marquee (Teks Bergerak)".

Post a Comment

 

Artikel Terkini